KAPCSOLAT

Vélemény, hozzászólás, anyázás, egyetértés, támogatás, fenyegetőzés, javaslat: negyedikkerulo@gmail.com


2010. október 22., péntek

Csak stílusosan...ROLLAND ÚRI DIVAT

Régóta listámon szerepel ez az üzlet, ami a kerület egyik kincseként tartok számon!
Ma meglátogattam!
Kedvenc városoaimban a férfidivatnak utcái és szentélyei vannak. Londonban a Savile Row, Hong Kongban a Noble House, Chan & Sons. Budapesten, mi több, a kerületünkben található az az üzlet amire a poszt-Hugo Boss korszakot rá lehetne építeni! Mi  a bajom a Hugo Boss-szal? Hogy az ember bemegy a plázába, és százharminc öltönyt felpróbál. Mindegyik egyforma, mindegyik próba alkalmával a fülembe cseng a próbafülke függönykarikáinak csöngése a fémrúdon. Hallom a párbeszédeket: Jó? Kicsi? Nagy? Eggyel nagyobbat hozz! Neonfény világít, szól valami tuc-tuc zene, a pénztárnál a kiscsaj rágózik, és végül kiadják a cuccot nagy, műanyag szatyorban! "Viszontlátás! Kérem a következőt!"
Mindez, mondjuk, Hong Kongban másképp is működhet! Bemegy az ember egy olyan üzletbe, ami olyan, mint egy viktoriánus könyvtár. Vastag szönyegek az igazi faborítású padló, hatalmas börfotelok, és a falak mentén, mint a könyvek a könyvespolcokon, úgy sorakoznak a szövetek, feltekerve, végekben. A legfinomabbtól a kommerszebbekig. Az egyik oldala az üzletnek az öltönyök, zakók, kabátok szöveteivel van beborítva, a másik oldal pedig azokkal az anyagokkal, amikböl az ingeket szabják. A börkanapékon, fotelekben ügyfelek ücsörögnek, teázgatnak, beszélgetnek, vagy pedig a vitrinekben kiállított gombokat, nyakkendötüket, zsebkendöket, nyakkendöket vizsgálgatják. A nagy, nehéz faasztalokon viszonylagos rendetlenségben az olasz, francia, angol, ausztrál és kínai, indiai mühelyek könyvekbe kötött szövetmintái, kinyitva valamelyik szövetnél, megjegyezve valahol, valamelyik „oldalnál”. Méröszalagok, méterrudak, gombostüpárnák, és a próbababákon bemutatott, már elkészült remekmüvek.
Szent közösségi hely ez a férfiak számára. Etikettje van!
Szóval, belép az ember a szabóságba, és rögtön egy alkalmazott oda is ugrik hozzá, hogy mit segíthet. Talán egy akciós csomagot szeretnénk, vagy van valami egyedi kívánságunk, esetleg jártunk-e már itt, készíttettünk-e már valamit? Ezek nagyon fontos kérdések, kérem. Elmondjuk, hogy szeretnénk egy nagyon könnyü, de elegáns nyári zakót, mindennapos használatra. De ilyenkor még nem bonyolódunk a részletekbe
Amikor kiderül, hogy már készíttettünk ott valamit, akkor az elsö alkalmazottat felváltja egy udvarias, szemmel láthatóan igen fiatal ember, aki hellyel kínálja és teával kínálja, beszédbe elegyedik velünk az idöjárásról, a közlekedésröl, valamilyen semleges témáról.
Kicsivel késöbb megérkezik a tulajdonos, Mr. Chang, széles mosollyal üdvözöl, a fiatalember eltünik, és Mr. Chang átveszi a beszélgetés irányítását. Érdeklödik a munkánkról, az otthoni hírekröl, arról, hogy mi történt velünk azóta, hogy…….hm….és itt csodálkozunk csak el!
Honnét tudja ez az ember mindezt? Emlékszik rá? Emlékszik rám??? Lehetetlen!
Persze, hogy lehetetlen, de amikor az elsö alkalmazott eltünt, akkor rögtön Mr. Chang-hez ment azzal, hogy van itt, egy régi vevö, és rögtön fel is ütötték a Nagy Könyvet valahol, és elolvasták azokat a jegyzeteket, amiket tavaly jegyeztek be rólunk. S, csak ezután jelent meg Mr. Chang a széles mosolyával.
Kicsit atyaian végigfuttatja a tekintetét az öltözetünkön, összeráncolja a homlokát, de aztán kisimulnak a ráncok, csak mi tudjuk, hogy valamit elrontottunk.
Természetesen az udvariasság azt diktálja, hogy mi is érdeklödjünk Mr. Chang felöl, az üzletmenetröl, a családról….végülis nekünk könnyebb emlékezni rá, mint viszont. Addig nem szabad a zakó részleteire rátérni, míg Mr. Chang meg nem kérdezi, hogy segíthet-e most valamiben.
Ekkor kell elöjönni a részletes leírással. Minél részletesebben mondjuk el, hogy mit szeretnénk, annál nagyobb a respektünk! Csak úgy odamenni azzal, hogy egy jó, vagy egy elegáns zakót szeretnénk, szinte bün, mert azzal azt feltételezzük, hogy ök rosszminöségü, csúnya dolgokat is kiadnak a kezeik közül. S ez, skandalum!
Részletek!  A szín, a szabás, a bélésanyag, a zsebek, a hátsó sliccelés, a belsö zsebek száma, elrendezése, a zakó ujján lévö gombok száma, funkcionalitása….. mind-mind fontos!
Ezután kiválasztjuk az anyagot, Mr. Chang hozatja a nagy, fökönyvnyi méretü méretkönyvet, felütik a mi oldalunkon, és újra jön a szemöldök ránc, becslés. De ekkor már Mr. Chang átad minket egy alkalmazottnak, aki elvégzi a méretellenörzést, hogy változtunk-e tavaly óta. Ha egy kicsit belelesünk a könyve, talán láthatjuk, a másik oldalon Sheik Al-Abdul Ibn Bushra Mohamed Osman Ismail Ismallah neve és méretei kerültek regisztrálásra.
Végül egy kis idöegyeztetés, hogy mikor lehet jönni az elsö próbára, udvarias mosolygás, elköszönés.
Ezt az érzést és hangulatot hozza vissza, vagy hozza el újra a Rolland Divat. Már az utcáról látszik, hogy ez nem a szokványos üzlet.
Kérem, ez a legrövidebb, és legolcsóbb út Skóciába! Ha rajtam múlna, és pl. középiskolai osztályfőnök lennék, akkor az osztályomat biztos, hogy elvinném oda, hadd tanuljanak a mai lurkók arról, hogy mit is jelent a jólöltözöttség, a stílus!
A kirakatot bámulva annyira a skót Highland-on érezhetjük magunkat, és zavarba jövünk, ha a hátunk mögött halljuk eldübörögni a villamost, ugyanis Edinburgh-ban, Dundee-ban nincs villamos!
Belépve az üzletbe érkezünk egyértelműen Skóciába! A falak mély zöldre vannak festve, és a hozzáértők tudják, hogy ez a Brittish Racing Green-t hivatott megjeleníteni. A bútorok barna fából, és nem bútorlapból készültek. A padlón szőnyeg, és a tweed zakók, selyemnyakkendők, ingek, sétapálcák mellett még Sherlock Holmes sapkák is bizonygatják, hogy nem az olasz giggolo öltönyök világába érkeztünk. A üzlet tulajdonosának a személye tovább fokozza brit élményt. Egy gyönyörű, kellemes modorú, igazi lady tájékoztat arról, hogy az üzletet 1972-ben alapította, és azóta ott dolgozik. Az üzlet eredendően magyar, ami különösen nagy érték a manapság!


Arról, hogy valóban olyan helyen járunk, ahol tudják, hogy mi a szép, és hogyan kell viselni, az is árulkodik, hogy sallangosra van lapozva Bernhard Roetzel alapműnek tekinthető munkája, a Gentleman - A klasszikus férfidivat kézikönyve.

Ha a kerület vezetése komolyan fontolgatna egy kerületi marketing stratégiát, akkor ennek az üzletnek biztos, hogy az elsők között kellene szerepelnie minden fényképen, szórólapon, beszámolóban!
A magam részéről biztos, hogy vevő leszek ott!









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése