KAPCSOLAT

Vélemény, hozzászólás, anyázás, egyetértés, támogatás, fenyegetőzés, javaslat: negyedikkerulo@gmail.com


2011. február 21., hétfő

Új időszámítás a BKV-nál!

Nem kifejezetten "csak" újpesti téma, de kapcsolódik hozzánk! Attila esete a BKV-val, egyenesen az ő tollából (billenytűzetéből?):

"......este jöttünk haza a moziból. Újpest-Központban vártunk a buszra. Mivel viszonylag kevesen voltak a 30-as és a 147-es megállójában, megnéztük mikor indul a következő. Kezdtük a 147-essel. 

- Mennyi most az idő?
- 19:40. (Biztos, mert nem csak a telefonon, hanem a világító órán is annyi volt.)
- Nézzük meg, mikor indul a következő!
- 19:45-kor
- Az jó, akkor ne is nézzük meg a 30-ast. De miért nem parkol itt a busz indulás előtt 5 perccel? Itt szokott lenni.
- ???

19:50-kor begördült az éppen utasokkal akkor érkező busz. A vezető nem éppen úgy nézett ki, mint aki azonnal indulni akarna: elkezdett adminisztrálni. Megkérdeztem, volna, hogy mikor indul, de éppen akkor jött egy 30A-s busz, így inkább abba a megállóba mentünk.
Az tény, hogy újabban nem csak a 147-es, de a 220-as és több másik járat (pl. a 14-es villamos) is a két indulási idő között jön. Ez mondjuk akkor probléma, ha félóránként jár, és sokat kell várni a megállóban ilyen hidegben. Vagy esetleg emiatt a pontosan érkező csatlakozást nem érem el. 
A múltkor a Baross utcában vártam egyik hideg napon a 30-ast. Az egyik az orrom előtt ment el, öt perccel a "hivatalos" idő előtt. A következő meg öt percet késett. Így aztán összeadódott a várakozási idő. És mindez mikor történjen? Amikor időre kell mennem valahova. Azért mindenesetre furcsa, hogy egy negyedórás út miatt akár egy órával előbb kell elindulni, mert lehet, hogy fél órát kell buszra várni. És ugye nem célszerű pont időre érkezni...
Hogy miszerint jár a BKV órája nem tudom, de biztosan másképp, mint a mienk. Nem is bizonyítja más, mint a tegnap esti buszon készült fotó. A busz órája szerint a pontos idő: 28 óra 56 perc. Mint azt a mellékelt fénykép neve is mutatja, a Gergely-naptár szerint 19 óra 56 perc volt.
Aztán folytatódik a történet:

"...... írtam, hogy új időszámítást vezetett be a BKV. Egyrészt egy kimaradt busz, másrészt a busz vizuális utastájékoztatóján (milyen jó kifejezés!) megjelenő 28 óra 58 perces "pontos idő" kapcsán.
A levelem alján olvasható a BKV kimerítő válasza, amit tegnap kaptam.
A levélben - ugyan burkoltan - leírják, hogy a buszok állapota - hogy is fejezzem ki magam szalonképesen - hagy némi kivánnivalót maga után. Ez köztudomású. Csak éppen az a baj, hogy a ritka járatokon ha egy jármű kimarad, akkor túl sokat kell várni. Főleg télen, hidegben-fagyban. (Egyszer a 96-osra vártam egy órát. Az egyik az orrom előtt ment el, a következő meg kimaradt. A követési idő meg 30 perc volt.) Ha máshonnan vennék el, az sem jobb megoldás, mert az eset hétvégén történt, amikor mindenhol ritkítva járnak a buszok. Arra meg már nincs elég üzemképes busz, hogy tartalékban kiállítsanak egyet. (Gondolom hétvégén vannak a nagyobb jaqvítások a garázsban, amikor kevés jármű van forgalomban.)
Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy a héten egy 220-as járatból áthelyezett 30A jelzésű busszal jöttem haza a Keletitől. Azt tudni kell, hogy a 30-as járat azért csuklós alapesetben hétköznap, mert nagyon sokan veszik igénybe, a 220-as meg rövidkocsis járat. Ezért aztán erre a rövid buszra az útvonal során nem is mindenki fért fel.
De azért az sem volt szívet melengető, amikor az alacsonypadlós 147-es Ikaruszra szálltunk. Itt-ott szétnyílt, itt-ott nyekergett, a lábunk alatt meg mozgott...
Már épp itt az ideje, hogy valami történjen. Most nem arra gondolok, hogy robbanjak fel a buszok, hanem, hogy végre sikerüljön rendbetenni a tömegközlekedést.
Az utastájékoztatáshoz és a buszok állapotához a mellékelt fotóval járulok hozzá.
A minap utaztunk a 104-esen. A vezetőfülke hátuljára írt szövegek muszáj volt lefotóznom.
Ha valaki nem tudná elolvasni, a felirat a következő volt:
"VÁLTÓ RÁNGAT, BUKTAT!
KÉREM FOGÓDZKODJON!
KÖSZÖNÖM"
Klikk a képre a nagyításért!
 Természetesen a "vizuális" itt sem volt tökéletes. Vagyis semmit nem közölt.
Sajnos a középső ajtó feletti feliratot már nem tudtam lefotózni, mert a telefonom lemerült.
A jelzőgombnál ez a felirat állt:
"IDŐBEN!"
A BKV válasza:

Ügyszám: 0038/0001029/2011

 Tárgy: tájékoztatás



Tisztelt (.........)  Attila!  


Hivatkozva a Társaságunkhoz 2011. január 31-én érkezett elektronikus levelére, a Forgalmi Üzemeltetési és Tervezési Osztály állásfoglalása alapján az alábbi tájékoztatást adjuk:

A bejelentésében leírtakat alvállalkozónkkal, a Nógrád Volán Zrt-vel kivizsgáltatták.

A vizsgálat során megállapításra került, hogy 2011. január 30-án műszaki meghibásodás miatt nem indult 19.45 órakor a 147-es autóbusz.
Az elektronikus kijelzővel kapcsolatban az eljárás során az Ön által jelzett 30A autóbuszon szolgálatot teljesítő járművezető elmondta, hogy a kocsi átvételekor a belső utastéri kijelzőt rendben találta. Valószínű, hogy napközben hibásodott meg, melyet senki nem jelzett felé. A járatkimaradás és az óra téves működéséből adódó kellemetlenségért szíves elnézését kérik.

A menetrend és a meghirdetett indulási időpontok tervezett értékek, amelyek a mindennapos és általában tapasztalt forgalom figyelembe vételével készültek, a nem tervezhető események attól eltérő közlekedést eredményeznek. A menetrendekben a torlódások mértékét, idejét teljes körűen nem tudjuk modellezni, mert az változó mértéket mutat, elég csak az esős napok forgalmára vagy egy baleset okozta hatásokra gondolni. Az autóbuszok közlekedését a buszsávval nem védett útszakaszokon sajnos nem tudjuk függetleníteni a többi jármű forgalmától.

Forgalmi torlódás esetén az autóbuszok nem tudják tartani menetrendjüket, ezért késve érnek a végállomásukra, esetenként olyan mértékben, hogy onnan már nem tudnak időben visszaindulni. A pontos közlekedés szempontjából a valódi problémát nem is igazán a várakozás jelenti, hiszen ha az kellő pontossággal (+/- 5 perc) előre tervezhető, a menetrendkészítésnél figyelembe vennénk. Ezzel a sorban állás ideje is előre tervezett lenne, a buszok a dugó miatt ugyan szükségszerűen lassan, de legalább pontosan tudnának közlekedni. Kétségtelenül a legideálisabb eset az volna, ha a torlódás negatív hatásai alól mentesülnénk, ez azonban sajnos buszsávok és rendszeres rendőri jelenlét nélkül utópia. A valódi probléma az, hogy a forgalmi torlódások bekövetkezésének időpontja, időtartama, a sorban állás ideje kellő pontossággal sohasem tudható előre, csak általánosságban. Ezért mi is csak átlagértékekkel tudunk számolni a menetrend tervezésénél.

Emellett más események így pl. a jelentős számú műszaki hibák, baleset, járműszennyezés, a járművezetőnk váratlanul bekövetkező betegsége, mind mind nehezíti a menetrend szerinti közlekedést. A kimaradó indulás pótlására sajnos nem mindig van lehetőségünk a műszaki hiba vagy más esemény bekövetkezte és az előírt indulási idő rövidsége vagy a pótlási kapacitásunk szűkössége miatt.

Fentiekre tekintettel hívjuk fel Utasaink figyelmét arra, hogy a menetrendben foglaltak tájékoztató jellegűek, attól való eltérések előfordulhatnak, amelyekért szíves elnézését, és megértését kérjük.
  
Kérjük tájékoztatásunk szíves elfogadását.

Budapest, 2011.02.18.
                                   
                                                    Üdvözlettel:

Baji-Gál Csaba
ügyfélszolgálati irodavezető

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése