KAPCSOLAT

Vélemény, hozzászólás, anyázás, egyetértés, támogatás, fenyegetőzés, javaslat: negyedikkerulo@gmail.com


2012. május 14., hétfő

OK(mány)nyomozás

Nemrég történt, hogy szimplán elveszítettem a pénztárcámat, benne a jogosítványommal, a forgalmi engedéllyel, lakcímkártyával, és ezeknek a pótlásáról mihamarább gondoskodni kellett!
Tudtam, hogy nagy fába vágom a fejszét, mert fel kell keresnem a HIVATAL-t! 

A startkocka maga az elhatározás, az első mező pedig a tájékozódás, amit a kerület weblapján kezdtem el! Mát itt, ennél a fázisnál, gyanússá vált minden, mert azonnal láttam, hogy valami nem jól van, nem a megszokott módon működik! A honlapon, jobboldalt, az Ügyintézésnél, ott díszelgett az Okmányiroda  menüpontja, és rákattintva rögtön láthattam annak a címét, telefonszámát, e-mail címét, az ügyfélfogadás rendjét, a kapcsolódó rendeleteket, jogszabályokat.
Gondoltam, ez nem kicsi hazánk! Minden egy helyen, érthetően, világosan, rendben! Ez nem Magyarország!

Döbbenetem fokozódott, amikor feltűnt, hogy egy eltéveszthetetlenül nagy banner-ról egy kissé oroszos arcberendezésű szőke hölgy néz egyenesen rám, kezében tartva egy MÁV-tól eltulajdonított órát, és a mosolyával azt ígéri, hogy ha rákattanok, ill. kattintok, akkor ő elvisz engem egy olyan helyre, ahol az ügyintézéshez az interneten keresztül foglalhatok magamnak sorszámot! Hát, ezt az ígéretét be is tartotta, lefoglaltam a megfelelő időpontokat, megkaptam az ezeket megerősítő e-maileket, sitty-sutty, ment minden!

Elérkezett a nagy nap, odamentem! Megkaptam a sorszámom, leültem az asztalhoz, elsírtam a gondom-bánatom és a hivatali gépezet beindult! Már nem emlékszem a pontos sorrendre, de azt hiszem előbb a lakcímkártyám lett kész, aztán a jogosítványom pótlására kaptam egy dokumentumot, és, talán, hogy pótolják a forgalmi engedélyt, ahhoz előbb érvénytelenítik az elveszettet, majd kell a biztosítást igazoló cetli. Itt egy pillanatra megakadtunk, mert a forgalmival azt is elveszítettem, de a hölgy nagyon kedves volt, mert azt mondta, hogy sétányi távolságban vagy egy ügyfélszolgálati irodája a biztosítómnak, és ha oda gyorsan elmegyek és kérek igazolást, akkor nem kell új sorszámot kérnem, hanem, csak menjek oda hozzá, és megcsinálja a forgalmit.
Én el is mentem a biztosítóhoz, 10 perc alatt meglett az igazolás, vissza az Okmányirodába, vissza az ügyintéző hölgyhöz, aki mosolyogva bólintott, hogy észrevételezte megérkezésemet, majd rövid várakozás után, amikor a soros ügyféllel hamarább bejezte a munkát, mint az ügyintézésre szánt 20 perc, gyorsan kiállította a forgalmit!

Mindent egybevetve, odamentem reggel 8:00-ra, és mindent elintézve eljöttem a hivatalból pár perccel 10:00 óra után, közben megjárva a biztosítót. Bevallom, ez  nekem nem tűnik rossznak! Amellett rég lejárt a személyim, és ha már ott voltam elintéztem azt is, hogy kapjak új igazolványt!

Persze az egyablakos rendszer nem működik, közben párszor kellett ügyintézőt és emeletet váltanom, de valójában minden rendben ment!

Voltak ott elégedetlen ügyfelek, akik felháborodottan hangoskodtak, kárhoztatták a rendszert, de én nem tartoztam közéjük. Az igaz, hogy előzetesen felhívtam az irodát, megérdeklődtem, hogy milyen dokumentumokat vigyek magammal, mire számíthatok, és foglaltam időpontot!

Újpesten, az én esetemben, az okmányirodai rendszer működött!

Üdvözlöm a dolgozókat!  



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése